pátek 6. listopadu 2015

Prvni dny, prvni dojmy

Ziju!!! A mela jsem v planu napsat hura, morskou nemoci netrpim, ale dneska (6.11.), kdy se konecne zase pripojuju k internetu a muzu tak postnout clanek, ktery jsem napsala pred 3 dny, jsem si musela vzit prasek proti sea sick. Docela to s nami houpe.

O 3 dny drive:
Konecne mam trochu casu a sil napsat prispevek o mych prvnich dnech na lodi. Priznam se, ze vubec nevim, kde zacit, protoze toho je spousta, but I’ll try my best. Vezmu to asi po castech:

Ma prace: Jak jsem uz psala, ziskala jsem pozici youth counselora neboli camp staff. To znamena, ze pracuji s detmi. Na kazde cruise (plavbe) jsou rodiny s detmi. A protoze Americani nikdy moc nevedi, co si najednou se svymi detmi bez jejich nanny ci au pair pocit, natoz co s nimi delat 5 dni v kuse (=delka jedne plavby), tak prijdou za nami. V podstate nam sveri sve deti na urcitou dobu a jdou se bavit bez nich. Ta myslenka je dokonala a kdybych ja byla na cruise ship se svymi detmi, rozhodne bych teto sluzby vyuzila. A tak tu jsou tri skupiny, do nichz deti rozrazujeme podle veku a na zaklade toho se s nimi delaji ruzne aktivity. V playroomu jsou i televize, XBoxy a PS4 pro ty trochu starsi, tablety, ruzne stolni hry, knizky, crafts a hracky pro ty nejmensi. Nektere deti zustavaji treba hodinu ci dve denne, jine jsou s nami cele dny od rana do vecera. No comment. V kazde vekove skupine pracujeme vzdy minimalne ve dvou a stridame se kazdou plavbu. To znamena, ze ja jsem zacala u tech nejmladsich, tedy 2-5 let, druhou cruise me bude cekat skupina 6-8, treti plavba 9-11 a pak zase ti nejmensi. Zatim se zaucuju, ale bavi me to. Co se mi moc libi a co jsem vlastne neocekavala, je fakt, ze deti proste musi dodrzovat pravidla a ze si z nich nikdo neseda na prdel. Papirovani je ta otravna cast. Musi se zapsat i sebemensi malickost. 
Dostala jsem dotazy, kolik hodin denne musim pracovat, kolik dni v tydnu, kolik za to mam penez. Muj rozvrh tedy vypada tak, ze zacinam nejdriv v 10 rano a mam hodinove pauzy po cca 3-4 hodinach prace. Nejvic pracuju 10 hodin denne, takze koncim treba az v 10 vecer. To se deje ve dnech, kdy je lod cely den na mori. Kdyz lod kotvi v portu, muzu pracovat jen dve hodiny rano a potom az 4 hodiny vecer, tzn. ze mam temer cely den na prozkoumani portu. Napr. dnes jsme v Mexicu a lod zde kotvi 12 hodin - od poledne do pulnoci. Ja v poledne muzu lod opustit a vratit se na ni az v pul devate vecer, protoze v 9 mi zacina duty do jedne do rana. Lisi se to, nekdy budu mit jen tri hodiny, nekdy deset, nekdy budu muset zustat na palube jako dneska. Nemam ovsem jediny den kompletne volny, takze pracuju skutecne kazdy den. Ale od toho tu jsem. Plat? Solidni. Nehradim si ubytovani ani jidlo a piti, alkohol mame za ceske ceny, na veskere ostatni zbozi 20-30% slevy, slevy na tours, slevy v portech. Kvanta obleceni nepotrebuju, jelikoz pracuju v uniforme. Muj prvni kontrakt je na 6 mesicu, potom dostanu mesic az dva volno, kdy si budu moct delat, co se mi zachce a kde se mi zachce, a pak pojedu zpatky na lod. Zrejme. Tezko delat zavery a rozhodnuti po par dnech. 
Pokud se rozhodnete praci na lodi zkusit, ale rikate si, ze treba jen na tech 6 mesicu, nikdy toto nezminujte personalistovi, protoze vsechny spolecnosti od vas budou chtit slyset, ze tuhle praci chcete delat x let. Spolecnosti si chteji ponechat sve zamestnance a urcite nechteji kazdy pul rok nabirat nove a nove, skolit je a zaucovat je. Potrebuji, aby vsechno slapalo a jelo, tak jak ma, coz je mozne jen s minimalnim poctem kompletne nove najatych lidi. Ono to trva nekolik mesicu, nez se tu do toho clovek skutecne dostane. Do sve nove prace, do zivota a pravidel na lodi. Na Paradise je cca 900 zamestnancu a v Tampe jsme se nalodily pouze dve holky s prvnim kontraktem.  Od vernosti spolecnosti se pak odviji i ruzne benefity, napriklad az pri druhem kontraktu dostanu super slevu pro nejblizsi cleny rodiny, az po 10 letech u spolecnosti by mi Carnival vyplacel rentu. 



Skoleni a trainings: Prvni tyden az dva se asi nikam nepodivam, jelikoz ve svem volnu musim chodit na ruzna skoleni a trainings o bezpecnosti, evakuaci, o tom, co delat v ruznych pripadech emergency, a napsat vsechny testy, na ktere se musim ucit. A tak se tady ucim kompletne novou terminologii, protoze i kdyz by se spousta veci dala popsat normalni slovni zasobou, tady se musi uzit konkretni terminy, ktere musi znat cela crew a staff bez vyjimky. Orientace na lodi neni az tak slozita, jak se mi zdala prvni den, ale jako crew/staff musime vedet, kde se nachazi ruzne vychody, stanice, zachranne vesty, rafty apod. Proto se trenuje evakuace, kazdy musi vedet, kam jit, jak na urcita mista dopravit hosty, ktere ma na starost apod. 

Mi kolegove a crew: Rozdil mezi crew a staff je ten, ze crew nesmi do prostor urcenych pro hosty, staff do techto prostor smi. Mne jakozto camp staff je dovoleno pouzivat posilovnu pro crew i tu pro hosty, muzu chodit do restauraci, na ruzna predstaveni a shows, pokud zrovna nepracuji.
V oddeleni kde pracuji - entertainment department - camp carnival staff mam dva kolegy z Kanady, jednu kolegyni z USA, dva lidi z Bosny, jednu holcinu ze Srbska a dve ze Zimbabwe a z Filipin. Poze dva z nich jsou mladsi, jinak tu jsme 4 ve veku 29-30 let, zbytek je starsi a vetsina z nich je tu uz nekolik let. Grace, Filipinka, ktere je 41 let, pracuje pro Carnival uz 15 let.Vsichni jsou moc mili, napomocni a je s nimi sranda. Ona si celkove spolecnost potrpi na pozitivni pracovni pristup a prostredi, plus proste crew drzi spolu, takze kamkoliv jdu v prostorach “crew only”, neznami lidi me zdravi, vitaji na palube, nebo se jen usmivaji. Kdyz zijete na lodi, odkud neni uteku, potrebujete a chcete zustat drama free. Navic je doporuceno nebavit se o politice a nabozenstvi, protoze tahle dve tamata by mohla vyvolavat konflikty, o ktere tu nikdo nestoji. 
Asi jste taky slyseli, ze se na lodi hodne pije a crew porada blaznive party apod.Neni to asi az tak moc pravda. Ano, crew lounge funguje a alkohol je opravdu smesne levny, ale party pro crew se poradaji jen jednou mesicne. Zaroven tu funguji namatkove kontroly, kdy nam daji dychnout a provedou drogovy test. Ja jdu dnes vecer poprve na drink, predtim jsem vzdycky padla vyrizena do postele a o drinku jsem si leda tak nechala zdat. I tak je mi jasne, ze si dam jedno pivo a pujdu spat, protoze mozna porad citim casovy posun, vsechno je nove, mozek mi pracuje cely den na plne obratky, jsem unavena a nechce se mi travit druhy den jenom zivanim a bolehlavem. 

Ports of call: Ports of call jsou mista, kde lod kotvi, a ktera muzete navstivit behem plavby. Paradise pluje vzdy z Tampy na Kajmanske ostrovy a odtamtud na malinky ostrov Cozumel, ktery patri k Mexiku. Plavba je bud 4 denni nebo 5 denni. U 4 denni se pluje rovnou na Cozumel. Paradise patri k mensim lodim a pro prvni kontrakt je pry idealni. Zprvu jsem byla zklamana, ze nepoplujeme nikam jinam, ale na druhou stranu budu mit dostatek casu na prozkoumani techto dvou ostrovu. Nabidka aktivit je pestra, od zapujceni kol, snorchlovani a potapeni se s delfiny ci rejnoky az po vylet do jeskyni a na mayske pyramidy. Mozna i o to vic me to bude lakat k podepsani druheho kontraktu, protoze to vetsinou znamena novou lod a nove destinace. Kdo vi. 

10 komentářů:

  1. Díky za super články, vždycky mě zajímalo jak to na takove lodi chodí když tam pracuješ a jak se všechno řeší. Taky o tom přemýšlím a aspoň už vím jak to chodí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Je vidět, že se toho nebojíš a to je dobře!!! Těším se na další článek a hlavně na fotky :) Měj se bájově.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj,mě by zajímalo,jak jste jako posádka ubytovani.to máš svoji kajutu,nebo s někým?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, sdilim kajutu s jednou kolegyni :) jsme vetsinou po dvou, lidi na vyssich pozicich jsou sami. V kajute je wc a koupelna.

      Vymazat
  4. Ahoj tak jsem koukal na Cozumel fakt pekny mam dotaz jak vari na lodi knedlo vepro to asi nebude vid

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I jidle chci psat priste :) ale ja jsem spokojena, vse formou bufetu a da se vybrat dobre jidlo, ovoce a zelenina, ruzne cakes a zmrzliny, ruzne kuchyne, jen ta ceska chybi...

      Vymazat
  5. Super blog :-) tahle prace by me taky lakala :-) tak je fajn si o tom neco precist :-)

    OdpovědětVymazat